Maandag 19 juni 17.00 uur: start GO-bus als stemlokaal in Stad aan ’t Haringvliet

Vanaf maandag 19 juni kunt u stemmen bij de GO-bus! Het mobiele stemlokaal van de gemeente Goeree-Overflakkee start maandag 17.00 uur ter hoogte van de Molendijk 6. Nog twee weken kan er gestemd worden over het plan om vanaf 2025 de huizen en panden in Stad collectief te verwarmen met groene waterstof in plaats van aardgas. Een eigen aardgasvrije oplossing is voor woningeigenaren ook mogelijk. Er kan ook gestemd worden in ‘t Trefpunt aan de Oranjelaan 14 en vanuit huis op afspraak.

Stemmen in de GO-bus

Alle inwoners, ondernemers en maatschappelijke organisaties die nu een aardgasaansluiting hebben, kunnen nog tot en met vrijdag 30 juni hun stem uitbrengen. Als minimaal 70% voor stemt én aan alle beloften wordt voldaan, wordt Stad aan ’t Haringvliet misschien wel het eerste dorp in Nederland dat collectief verwarmd wordt met groene waterstof. Uniek in Nederland, en zelfs in Europa maar vooral ook een betaalbare manier voor de Stadtenaren om in één keer van het aardgas af te gaan, en als dorp klaar te zijn voor de toekomst. 

 

Kom stemmen!


Het projectteam en de inwoners die het initiatief zijn gestart, willen iedereen de gelegenheid geven om te komen stemmen. Daarom rijdt de GO-bus twee weken lang iedere dag door de hieronder genoemde straten in Stad aan ’t Haringvliet. De bus staat in iedere straat ongeveer een kwartier stil. Als er veel mensen komen die willen stemmen, blijft de bus uiteraard langer staan.

De route van de GO-bus in Stad aan ‘t Haringvliet

Molendijk t.h.v. nummer 60 – Het Gudseke – Boomgaarddreef – Dijkhof – Oranjelaan kruising Burgemeester Sterkstraat – Nieuwstraat t.h.v. Hervormde kerk – Voorstraat – Zeedijk kruising Haven – Zeedijk kruising Vrouwtjesweg – Vrouwtjesweg kruising Nieuwstraat – W.V. van Wittenhorststraat – Jan van Halfwassenaerstraat – Baron van Brienenstraat – Aleijd van Puttenstraat – Kolff van Oosterwijkstraat– A. van Bronckhorststraat – Zevenster – Boudewijnstraat.

 

Dagen en tijden waarop de GO-bus rijdt

  • Maandag en dinsdag 17:00 – 20:00 uur
  • Woensdag 8:00 – 20:00 uur
  • Donderdag en vrijdag 14:00 – 20:00 uur
  • Zaterdag 8:00 – 20:00 uur
  • Vrijdag 30 juni tot 18:00 uur

Ander nieuws

Innovatieve multifuel cv-ketel kan Stad Aardgasvrij dichterbij brengen

Met een druk op de knop zette een Groningse wethouder de multifuel cv-ketel in werking. Deze innovatieve ketel kan een belangrijke rol gaan spelen in de transitie van aardgas naar andere, duurzame gassen. Ook in Stad aan ’t Haringvliet.   De multifuel cv-ketel is ontwikkeld door vijf partijen: netbeheerder Stedin, gasleverancier GasTerra, energietransitie-expert DNV en

Lees verder »

Projectleider Pieter Verberne stelt zich voor

Pieter Verberne, de nieuwe projectleider van Stad Aardgasvrij, loopt al heel wat jaren mee in het vak. Maar een project als dit heeft hij nog niet eerder onder zijn hoede gehad. Een inwonersinitiatief, vernieuwend en mogelijk baanbrekend in energie-land. Genoeg reden voor Pieter om nu regelmatig af te reizen naar ons eiland. Sinds 1 maart

Lees verder »

Save the date – Informatieavond 6 juli in ’t Trefpunt

Op maandag 6 juli organiseren wij weer een informatieavond in ’t Treftpunt is Stad aan ’t Haringvliet. Tijdens deze avond vertellen wij u over de laatste ontwikkelingen van demonstratieproject Stad Aardgasvrij. Projectleider Pieter Verberne vertelt meer over de ontwikkelingen binnen het project. Ook vertelt hij wat de volgende stappen zijn. Daarna kunt u in gesprek

Lees verder »

Petra ’t Hoen maakt kans op titel Waterstofwethouder van het Jaar

Wethouder duurzaamheid Petra ’t Hoen is genomineerd voor de titel Waterstofwethouder van het Jaar. Met deze verkiezing wil organisator Nederland Waterstofland laten zien welke rol lokale bestuurders hebben bij het sneller uitvoeren van waterstofprojecten. In dit interview vertelt Petra over het waterstofproject Stad Aardgasvrij en hoe Goeree-Overflakkee steeds meer uitgroeit tot een energiehub. Petra ’t

Lees verder »

De energietransitie op Goeree-Overflakkee: de koers, de ambities en de stappen

In Stad aan ’t Haringvliet worden mooie stappen gezet binnen de energietransitie. Maar hoe ziet de energievoorziening op heel Goeree-Overflakkee er over 10, 15 of 30 jaar uit? Is waterstof een oplossing voor meerdere dorpskernen op het eiland? Of zijn andere oplossingen om van het aardgas af te stappen geschikter voor bepaalde dorpen? Welke duurzame,

Lees verder »

Stad Aardgasvrij weer een stap dichterbij – projectteam en inwoners in gesprek tijdens informatieavond in ‘t Trefpunt

Een goedbezochte informatiebijeenkomst over demonstratieproject Stad Aardgasvrij. Ongeveer 45 inwoners van Stad aan ’t Haringvliet kwamen naar ’t Trefpunt. Daar kregen ze informatie over de laatste ontwikkelingen van het waterstofproject. Veel mensen waren vooral benieuwd naar de volgende stappen en of het plan nog steeds voldoet aan de 8 beloften.     Terugblik De avond

Lees verder »